Sonntag, Oktober 08, 2006

Periode II: 02.10. - 06.10. en 09.10. - 13.10. 2006

Nieuwe Opdrachten uit deze week:

  • Roland: Duimbio ontwerpen. Schetsen maken, ideen verzamelen. Het moeten 100 a 150 velletjes worden, op stevig papier. Het boek moet makkelijk gehanteerd kunnen worden en wij moeten een goede omslag ontwerpen. Deadline voor de opdracht is de 8. November!

  • Johan: de opdracht is, een mooi stilleven uit de schilderkunst te zoeken. Dan moeten wij een eigentijdse opstelling met het schilderij als voorbeeld maken. Belangrijk is de compositie, het licht en de perspectief. Nadat ik nog een keer aan de fotos van het stilleven verder gewerkt heb en echt tevreden ben, moet ik het nog op groot formaat ( A3 ) uitprinten.

  • Marc: De opdracht was, uit zes filmfragmenten een uit te kiezen en daarvan een filmfragmentanalyse te maken. Ik werk met Gerlinde B. tezamen, wij zijn de "Nordhorn- groep". Eerst hebben wij verschillende grafieken gemaakt, over licht, camerabeweging en geluid/ muziek. Nu zijn wij van plan, dit ook nog een keer met de factor montage en de interactie tussen de acteurs te doen. Dit willen wij dan op PC brengen. de factor muziek/ geluid is al klaar.

  • Guido: wij moeten een stadstraatanalyse maken. Ik heb beslist de "Raadhuisstraat" te nemen, wat ik echt een leuke keuze vind. Wij moeten alle informaties, die wij kriejgen kunnen, te verzamelen. Fotos en informaties over de winkels en misschien ook over aangrenzende straten zijn natuurlijk heel belangrijk. Nu zullen we aan de stadstraatanalyse verder werken, ik ben eigenlijk zo ver klaar. Morgen laat ik de opdracht dan in Power Point zien.

  • Ina: de opdracht was, twee paginas resp. een dubbele pagina in het formaat A4 uit een krant af te tekenen en het stramien op te meten. Nu moeten we drie spreads maken, die alleen uit tekst bestaan, zonder belden of kleur te gebruiken. Daarvoor hebben we acht themas of worden gekregen, waarvan we drie kiezen moesten. Mijn keuze is "dans", "afstand" en "donkerheid". Diet moeten wij nadat wij allerlei schetsen gemaakt hebben met InDesign uitvoeren.

  • Wouter: Ik moet een tekst schrijven over een beeld van iemand anders, dat me best aanspreekt, dat over de kamer uit zijn hoofd gaat. Hetzelfde moet ik dan ook met mijn beeld doen, op nederlands en op duits. Dan moet ik nog 4 nieuwe plaatjes verven met gouache, maar dit keer moet ik de verf vermengen. Bovendien moeten we een gebruik- artikel, die we interessant vinden, meebrengen. Tot in twee weken: moet ik dan nog een beeld ( min. 1,20 x 2,20 ) uit een ander ( zie boven ) en mijn beeld maken, wat op de inhoud gericht zijn zal.

Keine Kommentare: